Min blog er blevet flyttet! / My blog has moved!

Du vil automatisk blive videresendt til den nye blog adresse. Hvis dette ikke sker, så besøg
http://blog.natazcha.dk

You will be automatically redirected to the new address. If that does not occur, visit
http://blog.natazcha.dk

fredag den 13. juli 2012

Kanelsnegle DIY

Jeg kom da lige i tanke om at jeg havde taget billeder for laaang tid siden, så jeg kunne dele farvorit opskriften på kanelsnegle.
Den oprindelige opskrift finder du her.
Jeg fandt den for lang tid siden, da jeg stod og ville bage, men ikke havde noget gær.
Jeg har lavet den riigtige mange gange, og har ændret en del i opskriften, så her er min version:

Ca 15 stk. Kanelsnegle.

Til dejen skal du bruge:
5 dl hvedemel
3 tsk bagepulver
0,5 tsk salt
2 spsk sukker
125 gr blødt smør
2 dl mælk

Bland mel, bagepulver, salt og sukker.
Mos smørret i med en gaffel.
Rør mælken i, og tilsæt derefter mere mel, så dejen bliver ensformet.
Rul dejen ud på bordet i et retangel.

Fyld:
0,5 dl sukker
1,5 dl brun farin
3,5 tsk kanel
smeltet smør eller flydende magerine.

Bland sukker, brun farin og kanel.
Tilsæt så flydende fedtstof lidt at gangen, indtil du har en klistret masse.
Det smøres på dejen, og dejen rulles på den lange led.
Husk at rulle den stramt, ellers falder de sammen.
Skær så sneglene, ca 1,5 til 2 cm brede, og lig dem på bageplade, beklædt med bagepapir.

Bagetid: 10-15 minutter ved 200 grader.














Ingen kommentarer:

Send en kommentar